Det är ganska tyst på bloggen och orsaken är så klart att jag pluggar. Första tentan är inlämnad, håll tummarna för mig. Tyvärr fungerar det inte särskilt bra för mig under den andra delkursen. För att kunna kombinera pluggandet med jobbet måste jag få veta i god tid vad vi ska läsa till olika seminarier så att jag kan planera in lästid och passa på att läsa när jag väl får en lucka. Tyvärr får vi inte alls uppgifterna i så god tid att det funkar för mig och jag har inte stora chanser att klara den här kursen. Dessutom läser vi nu om lyrikanalys och jag begriper inte ett skvatt vad de där krumelurerna som ska visa rytmen betyder...
Lite trist att kursledningen inte underlättar mera, men jag är säker på att du kommer att få godkänt till slut.
SvaraRaderaUsch då. Håller ändå tummarna!
SvaraRaderaHåller tummarna och minns att lyrik-krumelurer inte heller var något jag fann särskilt begripligt.
SvaraRaderaMen har ni inte fått några instruktioner för krumelurerna? Vi hade en lärobok och ett övningshäfte... Annars är mitt bästa tips att läsa högt för sig själv så att man hör och känner de betonade stavelserna och därmed rytmen. Som musik- och matematikmänniska hade jag det kanske lättare, i och för sig.
SvaraRaderaLyrik är tillräckligt krävande utan dålig planering. Lycka till. Du klarar det säkert.
SvaraRaderaDet är inte lätt att planera när man pluggar på universitetet tyvärr. Ofta så vet man inte förrän samma vecka vad man ska göra, vilket verkligen inte underlättar.
SvaraRaderaLyrik håller vi också på med just nu. Dock i form av att skriva vår egen och läsa upp för klassen (obligatoriskt). Inte något jag ser fram emot särskilt mycket.
Jodå vi har en text som beskriver hur böjarna ska tolkas, jag kanske får grepp om det.
SvaraRaderaMen det går inte att kombinera arbete med att studera på halvfart om man inte kan planera stdierna. Det är ju inte precis så att jobbet kan stå still när jag helt plötsligt får reda på att jag har en vecka på mig tills nästa uppgift ska vara inlämnad. Tråkigt för mig som ju faktiskt pluggar enbart för att jag vill lära mig saker. Att snabbt klara av uppgifterna på en höft för att få poängen är meningslöst för mig.
Mitt senaste inlägg handlar också om dålig planering av distanskurs på halvfart. Det tycks finnas en del att arbeta vidare med där för högskolorna.
Radera